01.11.2011

Jag kan inte förstå att det redan är November! Om exakt en månad så får jag sova i min egna säng i mitt egna rum och kliva upp på morgonen i bara pyjamas och äta frukost. Det är sådant jag saknar, och att ha möjligheten att ta en dusch innan frukost. Sådana små saker som man annars tar för givet! Jag saknar jul, kyla och snö - jag är trött på att svettas så fort jag klär på mig för att gå ut och på att frysa så fort jag är inomhus igen. Jag saknar att ha rosiga kinder av kyla, svettiga händer av vantarna och en iskall näsa. Det är verkligen saker som jag aldrig trodde att jag skulle sakna!
Men å andra sidan så kanske jag ska vara glad att det är närmare 15+ och sol i November. Jag har haft en ganska bra och effektiv dag, trots att varenda kroppsdel värker! Jag började med att väcka pojken, åt frukost med honom, såg till så att han klädde på sig, borstade sina tänder och kammade sitt hår. Sedan gick jag med honom till skolan och trots att han var stretig och relativt frustrerande, så gick det ganska bra. Jag tog sedan hand om tvätten, gjorde köttbullar (som jag ska rulla och steka till middagen), städade och håller nu på att sorterar mitt rum. Efter att jag har tagit en liten tupplur så ska jag gå till affären och handla flingor och pasta; jag var ju ändå där igår och handlade. I eftermiddag måste jag plugga, laga middag och göra de vanliga sysslorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0