03.11.2011

Eftersom att jag sedan Halloween har haft ett otroligt sug efter vingummin så bestämde jag mig för att, så fort et slutade regna dvs, att gå till Morrison's. Där säljer dem nämligen riktigt goda vingummin för bara 75 pence påsen, som jag sitter och smaskar på just nu. På vägen dit så såg jag något som verkligen upprörde mig! Framför mig gick en mamma med sin 3-åriga dotter som åkte på sin kickbike, och plötsligt så smiskar mamman barnet på rumpan. Jag tänker att det kanske inte var något, utan bara jag som överreagerade, till hon gör det igen precis innan jag ska gå om dem. Vad för förälder slår sitt barn? Det är verkligen långt ifrån accepterat, oberoende vad barnet gör. Ett beteende är inlärt, oftast från föräldrarna och kan avläras utan att använda våld. Att jobba med barn på så sätt som jag gör, får mig verkligen att reflektera över hur jag kommer uppfostra mina egna barn (när jag nu får några).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0