06.11.2011

Åh, vilken helg! Så mycket har jag hunnit med men ändå sitter jag här med ett leende på läpparna och alldeles sådär härligt utvilad - redo för en ny vecka. Jag inväntar ett samtal från mina kära föräldrar, vilket blir ett utmärkt avslut på en bra helg som denna. 
Fredag: Eftersom att Daniel var ledig så hämtade han upp mig vid 14.30 och vi åkte och kollade på glasögon åt mig. Efter lite om och men, så hamnade vi på Specsavers där jag hittade ett par jag verkligen gillade. Daniel tyckte också att dem passade mig och de kostade bara £85, så jag hade råd med dem likaså. När jag skulle betala, så berättade mannen i kassan för mig att jag fick anti-reflection och tunnare, lättare och starkare glas inkluderat i priset på grund av en kampanj dem hade på gång. Så det var extra bra! Sedan åkte vi tillbaka till Daniels och gjorde mest ingenting innan det var dags för Bonfire night. Vi åkte till Downsend och tittade på en stor brasa och en massa härliga fyrverkerier! Dock var det en ganska kall och lerig kväll, så när vi kom tillbaka så åkte våra skor in i tvättmaskinen och vi kröp ned i sängen trots att klockan inte var mer än 20.30. Vi tittade på "Just go with it", som jag tycker är ganska bra och myste.
Lördag: På grund av en stor och helvetisk olycka på motorvägen (32 fordon inblandade och 7 döda), så kunde vi inte åka till Cheddar. Vi bestämde oss istället för att åka till Bath! I Bath så åkte vi guidad tur på en dubbeldäckare utan tak, så vi fick se precis allt det fanns att se i Bath. Lite kyligt men en väldigt bra tur! Därefter så besökte vi Roman Baths, som var otroligt häftigt att se. Dessutom så var det varmt och skönt därnere. Sedan åt vi lunch innan vi bestämde oss för att lämna Bath, det skulle bli för dyrt att gå på Jane Austen Centre också. På kvällen blev det Quiz night med Daniels föräldrar och vänner, då vann dem på tombolan och jag fick en body lotion! Dock blev det alldeles för mycket cider för min del, eftersom att Daniels pappa fortsatte att ställa fram glas efter glas framför mig. Vi åkte därifrån innan det var slut men det var en trevlig kväll.
Söndag: På morgonkvisten så jobbade vi på mitt Personal Statement som nu ser riktigt bra ut(!) och städade Daniels rum. Vi hade tänkt åka till Weston men motorvägen var fortfarande avstängd eftersom att den hade tagit eld under olyckan, så istället åkte vi till Cabot Tower. Därifrån kan man se över hela Bristol och det var väldigt vackert men också otroligt läskigt! Efter ett besök där så åkte vi tillbaka till Daniels och planerade att se en film, men hans pappa stängde av elen så vi låg mest och pratade i hans säng (Daniel somnade till och med). Därefter så fick jag skjuts tillbaka och hade en Sunday Roast dinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0