18.11.2011

Jag föredrar att lämna politiska åsikter and what not utanför min blogg eftersom att jag helst bara vill uppdatera mina nära och kära (och alla andra?) om hur mitt liv i England är. Men det finns en sak som börjat gå mig på nerverna! Att de lägger så stor vikt vid vart man kommer ifrån. När jag registrerade mig hos doktorn så fick jag fylla i ett formulär där jag var tvungen att skriva i "vilken ras" jag var, då alternativen för min del var "White British", White Irish", "White non-British" och valde man den sistnämnda så var man även tvungen att specifiera vart man kom ifrån. Jag förstår att det i få sammanhäng kan spela roll men jag registrerade mig ju faktiskt hos doktorn för att få träffa en doktor! Då hade dem på fem röda kunnat avgöra att jag är vit och inte Brittisk (pga min dialekt), simple as that. Men denna fråga får man i alla formulär man fyller i! Jag blev till exempel utfrågad om Eastville Park förra veckan, och av någon anledning så var det relevant vart jag kom ifrån. Som om mina åsikter om parken skulle grunda sig i mitt ursprung. Det finns mycket England gör bra, men detta är ju bara löjligt! Jag skäms inte över vart jag kommer ifrån men samtidigt så borde det inte heller spela någon roll.

Kommentarer
Postat av: Linn

åh, är det kul att vara au pair? :)

2011-11-18 @ 18:39:17
URL: http://www.aplaceinthisworld.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0