23.11.2011

Idag är jag hemma med sjukt barn igen, inte direkt hur jag hade tänkt spendera min dag men jag har inte så mycket till val. Dock så är mamman tillbaka igen om ca 2 timmar men då jobbar hon hemifrån, så jag måste fortfarande se efter honom. För att se livet från sin ljusa sida, så får jag per automatik en pluggpaus såhär mitt i veckan eftersom att jag inte kan lämna honom helt ensam. Just nu ligger han i sin säng och lyssnar på "Paddington", den där björnen i regnkläder och stövlar, eftersom att jag har sagt åt honom att vila lite. Förhoppningsvis så somnar han till och med, för han är lite gnällig idag. Annars kommer min dag inte att bestå av någonting speciellt, vilket jag hade sett mer fram emot om jag slapp ta hand om sjukt barn men som sagt, så finns det inget jag kan göra åt det. Jag tröstar mig själv med att om en vecka så är jag på väg hem!

Kommentarer
Postat av: mamma

Lyssnar du också på Paddington? Söt saga. Läser du för honom? Pyssla om honom, det behöver man när man är sjuk.

2011-11-23 @ 18:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0