27.11.2011

En fantastisk helg har nu gått till ända, men jag misströstar verkligen inte. Jag är så otroligt nöjd med hur bra min helg har varit, så det finns ingenting att klaga på! Cheddar var så himla härligt, vi påbörjade besöket med en god och välbehövd lunch innan vi vandrade upp 274 trappsteg på Jacob's ladder, för att nå utkikstornet på toppen. Jag var så höjdrädd att jag började gråta på vägen upp i tornet men jag gav inte vika och Daniel var till ett otroligt stöd för mig, så jag tog fantastiska bilder däruppe. Därefter gick vi in i en av grottorna, som var så "liten men naggande god" med otroliga upptäckter och en liten s.k. 'Crystal Quest' som jag inte riktigt förstod mig på. Vi vandrade sedan upp till den större grottan, där man kunde se hur dem förvarade Cheddar osten och man hade en audioguide (som vi knappt använde) när man vandrade runt därinne. Otroligt vackra grottor!
Idag så besökte vi Blaise Caste Estate, som var en stor park där dem fina och rika människorna en gång i tiden hade bott men nu tillhör det Bristol council. Där gick vi på museum där dem visade upp hur spisarna hade sett ut genom tiderna, likväl som toalettsitsarna och badkaren. En del annat visade dem också och det var väl värt ett besök (speciellt då det var gratis) eftersom att dem hade ett annorlunda sätt att visa sin historia på. Vi vandrade även upp till själva Blaise Castle, som låg på en kulle och hade varit sommarstuga åt det fina folket! Runt om kullen så fanns det minimala grottor som Daniel besökte, men jag nöjde mig med Cheddars lite större grottor. På vägen tillbaka till Daniels, så träffade vi på hans föräldrar och det resulterade i en sen men trevlig lunch på The Blue Bowl. Jag är verkligen ingenting annat än otroligt tacksam och nöjd över denna underbara helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0