04.10.2011

Seg seg seg dag. Jag har försökt få plugg gjort och det har gått otroligt långsamt! Jag läser några sidor och det går in utmärkt, men sedan stänger hjärnan bara av. Det går inte att förstå vad som står på sidan trots att det inte alls är komplicerat och ingenting fastnar. Så nu tar jag min andra paus, trots att jag bara tagit mig igenom ca 20 sidor utav 50. Jag har tittat på nya glasögon då dem jag har nu använder jag knappt eftersom att dem glider ned på näsan hela tiden och gör ont bakom öronen. Trots att jag skruvar bågarna så fortsätter dem vara vingliga, så jag har bestämt mig för att hitta ett par nya bågar istället. Ja, allt är tillåtet när man skjuter upp skolarbete! Som tur är så har jag mycket tid på mig att ta mig igenom kapitlet eftersom att mamman ska laga mat och eftersom att det är tisdag så hämtar pojkens pappa honom och leker med honom till det är middag.
Ikväll hämtar Daniel mig vid 7-tiden och så ska vi bara umgås hemma hos honom. Planen var att vi skulle fira kanelbullens dag men jag har inte lyckats hitta några kanelbullar alls, så den planen gick i stöpet. Dem var till och med slutsålda på IKEA här i Bristol, vilket gjorde mig lite besviken eftersom att det är sådana härliga traditioner jag vill hålla kvar vid liv även om jag inte bor i Sverige. Men sådant är livet! Om jag bor kvar när det är våffeldagen så ska jag definitivt äta våfflor åtminstone!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0