10.10.2011

En grå, regning, blåsig och kall dag som denna motiverar verkligen ingen alls. Jag sitter i matsalen och ser på Samantha Who medan jag försöker att motivera mig själv till att plugga lite igen. I bakgrunden är tvättmaskinen igång och utanför så blåser staketet nästan ned. Efter jag har stoppat i mig lite lunch så måste jag pallra mig iväg till Morrisson's för att fylla på mitt kontantkort och förhoppningsvis hinner jag plugga lite innan jag ska hämta pojken i skolan. Jag tänkte att han och jag kanske kunde spela Monopol i eftermiddag, istället för att sitta klistrade framför (enligt mig) tråkig barn-tv. 
Igårkväll passade jag på att fortsätta ha en avslappnad dag genom att lägga en choklad ansiktsmask och färga mitt hår. Jag valde att gå för en lite värmare honungsfärg nu när hösten är här och det blev riktigt fint. Att jag skulle färga mitt hår var en sådan sak som jag tänkt ta tag i under en längre tid och igår fick jag det gjort. Andra sådana saker är att registrera mig hos en doktor, finns en mottagning här i närheten, köpa en varm pyjamas, köpa tågbiljetter för att besöka de två sista universiteten (Birmingham och Gloucestershire), etcetera. Jag behöver organisera min ekonomi, kommande inköp och dylikt, vilket jag kommer att göra genom att börja med att köpa ett block!

Kommentarer
Postat av: lena rose´n

Hej! Du är rolig du Åse. Så ordningsam . Spännande att du besöker olika universitet. Hur verkar dom vara ? Pratar du med studenter som läser där också eller kollar du miljön ? Om det kan vara till någon tröst så är det kallt och grått här hemma i sverige också. Susanne har varit eller är förkyld och nu har jag också blivit det.

Glid nu ner på stan i din nya fina hårfärg och köp dig ett block. Kram Lena

2011-10-10 @ 14:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0