23.10.2011

Haft en otroligt skön helg, som jag just delade med mig av till mina kära föräldrar när dem ringde veckans samtal. Det har blivit en fin tradition att de ringer en kväll i veckan och vi allmänt delar med oss av vad som pågår i våra liv. Det är svårt att vara ifrån dem men samtidigt så känns det som om jag har gjort rätt val och jag längtar inte tillbaka! Det betyder dock inte att jag inte saknar vänner och familj men jag ser till att hålla kontakten så gott jag kan och försöker få det att glida på ändå. Men tillbaka till vad jag har gjort i helgen!
Fredag: Jag fick skjuts in till stan för att äta lunch med en Tysk Au Pair som heter Hannah och vi hamnade på ett ställe som hette "Frankie & Benny's", där jag tog en trerätters lunch inkl dryck (det var ju ändå Fredag) för ca 10 pund. Efter lunchen så bestämde vi oss för att kolla i affärer om än det mest resulterade i att vi hånade det Brittiska modet, fast det var också väldigt roligt. När Hannah var tvungen att åka tillbaka, så åkte jag till IKEA för att köpa glögg. Väl där så hittade jag Citron och Fläder Snaps som jag bestämde mig för istället och när jag skulle betala så visade det sig att kassörskan var Svensk! Hon såg nämligen på mitt ID att jag var Svensk, så hon började prata svenska med mig istället - det gjorde mig lite förvånad men det var trevligt. Jag gick sedan tillbaka "hem" och började göra i ordning middagen (Kyckling i gräddfil med soja och ris), för att sedan åka iväg på scoutmöte. Det blev Lego-spelande - jag visste inte ens att det fanns Lego spel, och sedan ett besök till den lokala puben. Det var trevligt om än svårt att komma in i gruppen fast dem var öppna gentemot mig och jag vill gå så ofta jag kan! 
Lördag: Daniel hämtade mig vid 11.30 och så åkte vi till en del som heter Kingswood, vilket i det stora hela är en mysig gata med en hel massa "charity shops" och andra affärer/restauranger/etc. Där köpte vi två filmer (£3 styck), nämligen 'The Green Mile' och 'How to lose friends & alienate people', båda var bra filmer men den förstnämnda var verkligen sevärd. När jag skulle betala för filmerna, så blev jag ombedd att visa ID eftersom att 'The Green Mile' hade 18-års gräns, vilket jag fann lite väl löjligt men jag gjorde som jag blivit ombedd ändå. Senare den dagen så åkte vi till en liten stad som heter Keynsham, som ligger mellan Bristol och Bath, och tittade lite. En charmig liten stad och vädret var underbart! På vägen tillbaka stannade vi för att köpa lite cider och chips för vår filmkväll men den kassören bad inte om ID. Lite knasigt! Vi åkte också och köpte Thai-mat från det vanliga ställe som vi mumsade i oss medan vi såg "Strictly come dancing" (dvs "Let's Dance") med Daniels föräldrar. Därefter blev det en mysig filmkväll framför 'The Green Mile'.
Söndag: Vid 11-tiden så kom Daniels moster med familj över och vid 13-tiden så dök hans andra moster m. familj (och barnbarn) upp, så vi spenderade några timmar med att umgås med dem. Måste säga att han har en riktigt trevlig familj, så det var bara roligt. Sedan åkte vi till Wetherspoons i Hanham och åt lunch/middag, som vanligt tog jag en Caesar sallad! Sedan såg vi "How to lose friends & alienate people", jag tittade inte så noga men den verkade bra och rolig. Efter det så myste vi framför 'Come dine with me', som fortfarande är mitt favorit tv-program på Brittisk tv! Jag blev sedan avsläppt här och har sedan dess städat lite och pratat med mina föräldrar.

Kommentarer
Postat av: lena rosén

Trevlig helg du haft. Vi har haft mamma och pappa på middag och vi fick jättefina rosor. Vi åt fisksoppa så det var tur att du inte var här.

I dag har Anders byggt en trädgårdslåda till Elsa och Madde,jag och Fredrik hjälp Elsa och Sven med deras dator och mediaspelare.Jätttefint väder har vi haft hela helgen.

I kväll har jag tränat mig på min Iphone-platta

(padda) ha en bra vecka.

Kram Lena

2011-10-23 @ 23:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0