25.10.2011

Igår hade jag en fantastiskt härlig dag! Jag påbörjade dagen med en välbehövd sovmorgon eftersom att pojken är hos sin farmor nu under half-term (dvs höstlov), för att sedan äta lite frukost och ta tag i städningen. Vid halv 12 så promenerade jag iväg till doktorn för att ta blodprov, det gick både smärtfritt och snabbt - så jag var mycket nöjd! Dock så blev jag frågad om huruvida jag rökte och om jag drack och i så fall hur mycket. Jag svarade att jag röker inte och har aldrig gjort det. Sedan svarade jag att jag dricker ca 3-5 flaskor cider i månaden men oftast bara under ett och samma tillfälle. Hon blev högst förvånad och tyckte att jag drack väldigt mycket! Med tanke på att jag bor i ett land där det känns som att varannan människa spenderar sina dagar på puben, så blev jag lite konfunderad. Dessutom så förstod jag inte alls vad mina alkoholvanor hade med mitt blodprov att göra, eftersom att de skulle kolla eventuell glutenintolerans.
Efter doktorsbesöket så hoppade jag på en buss in till Cabot Circus för att träffa Emilia! Vi spenderade dagen med att shoppa, äta lunch, fika och prata en hela massa om våra liv här i England och vad vi saknar hemifrån. Det slutade med att jag köpte Banan Schampo, Banan Balsam, Äpple Tvål och Hallon Body Scrub från The Body Shop (allt ihop för endast £11), jag köpte ett diadem, en ring, vantar, bomullsrondeller och en kappa från Primark (allt ihop för £34) men också julklappar till min syster, mamma och pappa. Dock tänker jag inte avslöja vad det är eller vad dem kostade! Jag bokade även en tid hos en optiker, eftersom att Boots gav mig £10 rabatt på en undersökning som kostar £20 och jag tänker köpa ett par nya glasögon.
Vid 17-tiden så satte jag mig på bussen till Daniel, eftersom att jag hade en ledig eftermiddag/kväll, och när jag kom av så öste det ned och blåste som bara den. Jag ramlade även i trappan på bussen (jag satt på 'övervåningen') och min Primark påse gick sönder när jag var på väg upp till hans hus. Så jag var inte så himla glad när Daniel mötte upp mig halvvägs! Dock så bokade vi hotell i Gatwick inför vår stundande resa hem till Sollentuna, eftersom att vi flyger på morgonen från London. Sedan så tände vi ljus och hade måndagsmys resten av kvällen - vi låg på hans säng i ca 3 timmar och pratade och kramades. Det var en helt underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nice kram Lena

2011-10-25 @ 14:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0