28.10.2011

Åh underbara dag! Mina planer för dagen ändrades så smått såsom dagen fortlöpte men här sitter jag med ett strålande humör, så det var nog för det bättre ändå. Jag påbörjade min dag med en lunch med Daniel, vi hamnade på ett 'all you can eat' Italienskt ställe som var.. helt okej. Inget märkvärdigt och tänker då inte gå dit igen! Därefter så strosade jag runt på egen hand en stund innan jag besökte optikern. Hos optikern fick jag vänta länge och väl innan jag fick komma in men jag hade gott om tid. Optikern var extra uppmärksam på att jag hade för svaga muskler i ögonen som jag måste träna varje kväll, ca 5-10 minuter, genom att fokusera på en penna som jag långsamt för närmare. Jag ska helt enkelt öva upp min förmåga att kolla i kors och hålla fokus på ett objekt på samma gång, utan att se dubbelt!
Efter besöket hos optikern så mötte jag upp med Emilia, vi gick på marknad och strosade runt i det underbara höstvädret innan vi drog en runda på Primark (nästan obligatoriskt) för att köpa strumpbyxor. Jag köpte 11 par strumpbyxor och eye make up remover för sammanlagt £10. Därefter så bestämde vi oss för en tidig middag, som vi åt på en Italiensk restaurang som var lite overpriced för att vara här i England men det var gott. Eftersom att James hade ställt in vår filmkväll, så hade jag verkligen inte bråttom. Vi köpte biljetter till att se filmen "The Help" och allt jag kan säga är: när den kommer till Sverige, SE DEN. Den är helt fantastisk! Jag grät, skrattade och grät av glädje - den filmen lämnade verkligen ingen oberörd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0