26.09.2011

Första dagen på nya jobbet och jag tycker det fungerar bra. Det är mer hushållsjobb än hos den förra familjen, men å andra sidan så är pojken i skolan mellan 08.30 till 16.00 så det är väldigt lätt att få allting gjort. Jag trivs väldigt bra faktiskt, jag kan t ex vika tvätt och titta på tv-serier eller bara plugga psykologi i ett tyst hus. På detta jobb handlar det mer om att få dagens uppgifter avklarade istället för att jobba visst antal timmar. Det är ett system som faller mig mer i smaken eftersom att det tillåter mig att göra klart mina uppgifter och sedan har jag tid för mig själv till det är dags att hämta pojken i skolan, utan att sitta uttråkad och vänta på att mitt skift ska ta slut. Jag känner mig mer som en del av familjen. Men detta är självklart bara hur jag upplevt det hitills, men jag vågar redan ta mer plats än vad jag gjorde när jag bodde i Calne. Dessutom så har jag mitt sociala nätverk här i Bristol, så det känns definitivt som rätt val! Tror det kommer att göra en stor skillnad för mitt välmående att kunna träffa vänner och Daniel mer frekvent än vad jag kunde göra när jag bodde i Calne. Dessutom så kommer mindre pengar att gå åt att åka fram och tillbaka, så jag kan spara mer pengar till sådant som jag vill göra.

Kommentarer
Postat av: lena rose´n

Låter bra. plugga på .

Hälsningar Lena

2011-09-26 @ 20:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0