20.04.2012

Idag vill jag slå ett slag för vikten av att ha en så fin och bra familj som jag har! Jag älskar min familj över allt annat på denna jord och de är stöttepelarna som är grunden till den jag är idag, och utan dem är jag inte hel. Det må låta som en otrolig massa smörja, men det är verkligen så jag känner. Utan deras stöd, kärlek och vänskap så hade jag inte utvecklats till den jag är eller till den jag är på väg att bli. Min älskade pappa som alltid hjälpte mig med skolarbetet, min älskade mamma som alltid fanns där med chokladbiten när livet blev svårt och min älskade storasyster som alltid funnits där och låtit mig vara med. För att riktigt sätta ord på hur mycket deras stöd har hjälpt att forma mig, så tänker jag citera Robert Frost och sista versen ur The road not taken

Two roads diverged in a wood, and I—
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.

Det är min familjs enorma stöd som tillåtit mig att ta den mindre beresta vägen, genom International Baccalaureate till att vara Au Pair och snart även student i ett annat land. Min familj har alltid låtit mig vara mig själv, genom dem temperamentsfulla barnsbenen, emotionella tonåren och även nu på väg in i vuxenlivet (även om jag inte skulle betitla mig själv som vuxen). Jag saknar, och har saknat, min familj under hela tiden som jag varit här men jag uppskattar dem även mer än jag någonsin gjort förut. Jag kommer att älska dem av hela mitt hjärta till den dagen jag trillar av pinnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0