03.02.2012

Äntligen är det Fredag, dagen som jag hade väntat på hela veckan. Men min kropp hade andra planer och bestämde sig för att jag inte alls skulle få åka in och träffa Anna och med henne äntligen besöka Arnolfini museet. Jag skulle istället få ligga i sängen med en mycket ledsen mage och trycka i mig en massa saker jag inte tycker om. Jag hade nämligen läst på internet att äpplemos, yoghurt, blåbär, kamomill- eller pepparmintste och bananer kan lugna en upprörd mage. Så jag proppade i mig allt det där, mot min vilja, i hopp om att jag skulle bli bra. Jag måste erkänna att jag faktiskt mår bättre, sedan om det beror på alla tabletter jag tagit eller om det beror på vad jag ätit, det vet jag inte. Dock är jag helt utmattad, sov uruselt i natt och två tupplurer har inte hjälpt. Jag och Daniel får slopa bowlingen och istället får det bli en lugn hemmakväll. Jag hoppas verkligen att jag mår bra igen imorgon för kl 11 börjar Undergraduate Open Day på UWE och jag tänker vara där om jag så ska dö på kuppen! Jag tror jag överlever dock, åtminstone idag. Katten Rosie ligger och myser med mig så snällt, hon kan vara en riktig satmara ibland (som när hon rivs och bits) men oftast så är hon mysig! Jag har kommit på mig själv med att prata Engelska med henne när jag är glad på henne och Svenska när jag är upprörd. Där ser man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0