05.02.2012

Bara fem dagar till jag är tillbaka i Sollentuna igen, även denna gång med Daniel (fast han är faktiskt frisk nu), och jag är otroligt exalterad! Kan bero på att nästa helg är det min 20-års dag men det ska också bli roligt att få komma hem till ett vinterland och få umgås med min familj, min släkt och mina vänner. Jag ska äta massor av semlor! Och njuta av att vara hemma. Fast jag känner mig faktikt som hemma här i Bristol också, det är en väldigt härlig känsla att kunna känna att man passar in. På tal om att passa in, igår var jag och Daniel på Undergraduate Open Day på UWE och efter att ha suttit och lyssnat på en genomgång om Education, Development and Learning så kände jag mig så himla nöjd med mitt val. Det är som om utbildningen är gjord för mig och skapad efter mina intressen, jag kan knappt bärga mig nu - jag vill börja plugga på en gång! Dem har ett otroligt smart upplägg och skolan var väldigt fräsch, modern och smart. Jag fick också kika in på studentkorriderna och dem var riktigt läckra! 
På kvällen blev det Pub Quiz i vanlig ordning och jag lyckades faktiskt bidra lite, men det var endast för att det handlade om sitcoms.. Men det är då bättre än inget! Idag var jag och Daniel på Harvester, vilket är en sorts restaurang där man väljer 1) vilket kött alternativ man vill ha, 2) vilken sås man vill ha till, 3) vad för sorts potatis/ris/pasta man vill ha och 4) äter en massa sallad. Gratis påfyllnad på läsk får man också. Vi valde båda Mixed Grill med Pommes Frites, vilket var: korv, bacon (mer som kassler dock), kyckling, biff, lökringar och ägg. Man blev minst sagt mätt! Sedan åkte vi till Keynsham där vi tog en liten promenad i solskenet, idag är nämligen snökaoset över sedan länge här i Bristol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0