07.02.2012

När jag vaknade imorse så hade jag verkligen nått botten! Feber, huvudvärk, ont i halsen och ett påtryckande illamående. Min värdmamma sa åt mig att gå och lägga mig igen och så fick jag med mig en hink. Den hinken behövdes mycket riktigt eftersom att jag cirka en halvtimme senare spydde och därefter somnade. Jag har känt mig totalt utslagen hela dagen och knappt lämnat sängen. Nu när min mage är tillbaka på banan igen, så har förkylningen gjort sig rätta istället. Jag har nyst, snytit mig och snörvlat som ett snorigt litet barn. Ont i halsen, ont i huvudet, ont i nacken - ont, ont, ont. Men jag vägrar att ge vika! Jag har ätit fyra vitlöksklyftor (något som min faster föreslog en gång då jag var sjuk), druckit apelsinjuice, ätit alla vitaminer jag kommit över och försöker nu proppa i mig citrusfrukter. Jag tänker inte vara sjuk på denna födelsedag också, det kommer inte på tal. Imorgon ska jag vara frisk, punkt slut. Och om inte, så ska jag ändå åka in för hormonspiralen och sedan kan jag spendera en dag i sängen igen. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0