08.02.2012

Denna morgon var också en sådan där botten-morgon. Min värdmamma sa att jag var tillåten att gå och lägga mig igen och jag tvekade inte en sekund till att tacka ja till sängen. Jag sov fantastiskt dåligt(!) i natt och vaknade en timme tidigt imorse utan att kunna somna om. Men efter en timmes sömn, så mådde jag bra igen - det var som ett mirakel hade skett. Därför bestämde jag mig för att inte avboka mitt doktorsbesök (hade ändå tagit 3 veckor att få en tid) och åkte sedan iväg för att få hormonspiralen insatt. 30 minuter efter min tid var avsatt, så blev jag inkallad av en väldigt hjälpsam, informativ och vänlig doktor. Hon ställde en hel drös med frågor om mitt sexliv, vilket kändes lite obekvämt men de har tystnadsplikt så jag var öppen och ärlig. Vi diskuterade även olika alternativ och jag bestämde till slut att hormonspiralen fick vara värd ett försök efter att vi hade pratat om hur det går till och så vidare. När jag hade bestämt mig för att gå igenom med det, dock denna gång med lokalbedövning, så hämtade hon en sjuksköterska som under hela tiden höll mina händer och pratade med mig för att hålla mig lugn. Tack vare bedövningen så gick hela proceduren bra och var inte lika smärtsam som förra gången. Efteråt kände jag mig smått yr och smärtan började kännas av riktigt ordentligt, så jag träffade Daniel en liten stund för stöd och sedan gick jag till Boots för att köpa Paracetamol (eftersom att man får ta det var fjärde timme) och på Boots köpte jag även något som heter "Cura-Heat". Det syreaktiverande värmeplåster som är specifikt gjorda för mensvärk, som man klistrar på, utanför kläder, på området där man har ont. Där sitter dem sedan och värmer i 12 timmar! Tre stycken för £3.40, definitivt värt priset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0