15.02.2012

För att sammanfatta vad som hänt sedan jag skrev sist, så tänkte jag skriva vad som hänt dag för dag sedan i Fredags då det varit en väldigt händelserik tid!

Fredag: Klockan 7 gick larmet hos Daniel och vi packade ihop och gjorde oss i ordning för att hinna till bussen, som visade sig vara försenad. Det var extrema bilköer hela vägen till tåget, vilket resulterade i att vi fick springa från bussen till tågstationen och kom fram till tåget (som var på sista perrongen) kl 09.01 när vårt tåg skulle gå 09.00. Där stod tåget men vi fick inte komma på! Jag var så trött, frustrerad och kunde inte andas, så jag började gråta. Daniel gick för att lösa problemet och det resulterade i att vi fick ta ett senare tåg och sedan ta taxi från Reading för att hinna i tid till flyget. Vi hann! På flygplatsen köpte vi lunch och sedan spenderade vi flygturen med att kolla på tecknade serier och lite annat som Norwegian visade, en mycket trevlig tur. Mamma hämtade oss sedan på flygplatsen och kvällen spenderades med mina närmaste vänner framför filmen 'It's kind of a funny story' med glass, chips, ostbågar, läsk och godis. Det var ett underbart sätt att fira min födelsedag på!
Lördag: Daniel och jag spenderade förmiddagen i Stockholm, med att besöka Stadshuset och sedan vandra runt i Gamla Stan. Vi fick även se vaktavlösningen med givande information på både Svenska och Engelska (var någon specialvisning), men efter cirka 3 timmar så var vi genomfrusna så vi bestämde oss för att åka hem istället. Det blev en lugn eftermiddag med bastubad och tv-mys, men även en promenad runt sjön när solen hade gått ned. På kvällen gick vi till Emelie med Hannah för att vi, tillsammans med Emelies vän Stina, skulle åka in och se Pigeons Detectives på Debaser Medis. Jag var väldigt trött och hade otroligt ont efter hormonspiralen, så vi stannade inte så länge men det var en häftig upplevelse. Vid 12-slaget så fick jag en puss, en kram och många "grattis på 20-års dagen" från Daniel när vi satt på tunnelbanan hem.
Söndag: Min 20-års dag! Jag åt croissant och semla till frukost, för att sedan övningsköra lite med pappa efter att jag hade öppnat mina presenter. Jag fick pengar till Kanada 2013, ett fisheye objektiv, halsband och nagellack från familjen - jättefina presenter. Sedan kom cirka 25 gäster vid 14-tiden och eftermiddagen spenderades med alla de människor jag tycker om! Det var en briljant födelsedagshelg, trots att det inte kändes annorlunda än någon annan dag på året.
Måndag: Tidigt Måndag morgon så åkte Daniel till flygplatsen, medan jag somnade om innan jag skulle iväg på en 3 timmars körlektion. Lektionen gick bra och när jag kom hem så satte jag igång med att helt göra om mitt rum, vilket nu ser otroligt läckert ut och jag är så himla nöjd!
Tisdag: Uppe med tuppen för uppkörningen som jag klarade! Nervös som aldrig förr så körde jag upp i Södertälje, med en otroligt trevlig och hjälpsam instruktör. Jag blev ombedd att köra runt lite utanför Södertälje centrum och det gick riktigt bra, trots att jag knappt vågade andas under 40 minuter. Det första han sa när vi var tillbaka var "Du kan vara glad" och då började jag gråta av lättnad. ÄNTLIGEN! Jag satte mig sedan på tåget till Sollentuna och ringde farfar för att berätta dem goda nyheterna. När jag kom hem så åt jag gårdagens Pad Thai (så himla gott) och när Hannah ringde och bad mig hämta henne så blev jag riktigt skakis men jag bestämde mig för att göra det, jag har ju ändå körkort nu. Sedan hämtade och lämnade jag även Oscar eftersom att vi hade lite tv-häng sådär på Tisdagskvällen (struntade fullständigt i att det var Alla Hjärtans Dag).

Kommentarer
Postat av: lena rose´n

Trevligt åter igen ett stort Grattis !

Kram Lena

2012-02-15 @ 12:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0