19.02.2012

Nu är det dags för ett inlägg som summerar vad jag gjort sedan sist, igen, eftersom att jag har haft en väldigt fullspäckad vecka!

Torsdag: Efter lite plugg och slapperier, så kom Johan över i några timmar efter skolan och vi satt mest i soffan och snackade skit och kollade på skit-tv (jag hade saknat Svensk tv). Strax efter att han hade gått, så hämtade mamma upp mig och vi åkte till Kista för att möta pappa. Vi skulle nämligen se "The Descendants" och oj vad den var bra! Lite jobbigt att se så många välkända ansikten från tv-serier jag följt och dylikt (George Clooney borträknat, jag älskar honom) men filmen i sig var helt underbar. Sorglig, rolig och smart! Med en alldeles fantastisk moralkaka, tycker jag. 4/5 poäng får den av mig!
Fredag: Jag åkte till Kista med Sofia för att bli bjuden på en sen födelsedagslunch, det blev Chicken Tikka Masala för min del, och Sofia valde Entrecôte. Vi satt där och snackade skit ett tag innan jag drog med henne till de butiker jag saknar här i Bristol: BikBok, Gina Tricot och Monk. Under den tiden "råkade" jag köpa två toppar och ett linne, vilket jag kunde rättfärdiga då 1) butikerna finns inte i Bristol, och 2) jag shoppar väldigt sällan nu för tiden. På kvällen körde(!) jag över till Maja för Fredagsmys som innehöll middag med hennes familj och sedan fruktsallad och godis framför Veronica Mars. Vid 22-tiden behövde jag köra tillbaka eftersom att jag skulle upp tidigt nästa morgon.
Lördag: 05.30 gick mitt larm och det kändes som en dålig mardröm i princip, men upp kom jag ändå och iväg till Arlanda. Allting gick mer eller mindre smidigt och vid 13.45 var jag i Bristol! Daniel hämtade mig i spöregnet, vi åkte till min värdfamilj där jag lämnade mina saker och sedan åkte vi till Daniel. Det blev en lugn eftermiddag framför tvn och sedan slömiddag i form av ASDA-pizza då ingen av oss orkade laga mat. Vid 21-tiden somnade jag nästan i soffan, så vi bestämde oss för att gå upp till sängen. Daniel satte på The Inbetweeners men jag somnade innan det ens hunnit starta och sov i 12 timmar.
Söndag: Efter en underbar natt (för min del) så åt vi lunch innan vi begav oss till Keynsham Park då vädret var helt fantastiskt(!), strålande sol och relativt varmt - kändes som vår. Efter en promenad runt i parken, så åkte vi tillbaka och det blev ytterligare lite tv-häng med Daniels bror Jack, innan vi gick upp till Daniels rum för att titta på The Proposal på min dator, men det resulterade i att vi båda somnade och sov igenom filmen. Vi vaknade lagom till att jag skulle åka tillbaka och kvällen har bestått av diverse jobb-bestyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0