23.02.2012

Jag är inte typen som skyltar med mina politiska åsikter (knappt några åsikter alls) i min blogg, eftersom att jag oftast finner att sådana människor kan vara oerhört odrägliga. Jag, precis som alla andra människor, har åsikter och tankar men jag brukar inte delge dem med hela världen. Denna gång blir det dock ett undantag! Som alla säkert vet, till och med jag här i England, så har Viktoria och Daniel fått en liten flicka nu. På min Facebook så härjar det med status uppdateringar angående detta av alla dess slag, de flesta positiva men också en del negativa kommenterar gentemot vårt kungahus och den lilla flickan. Många argument handlar om att det är dumt att fira hennes födelse, att hon är inte viktigare än andra nyheter, och så vidare. Personligen tycker jag att Viktoria är en bra representant för Sverige och jag ser faktiskt fram emot att få se den lilla flickan (och jag kollade inte ens på bröllopet, så det säger en del). Jag tror vad som stör mig mest dock, är folket som är emot monarkin av den anledningen att vi inte har ett folkvalt styre, och därmed är emot det nya tillskottet i Kungafamiljen. Till det vill jag bara säga en sak: det är då verkligen inte den lilla flickans fel och jag förstår inte hur man kan vara emot lite glada nyheter. Det är fullständigt okej om man inte gillar monarkin, det rör mig inte i ryggen, men vad är fel med att Sverige har lite positiva nyheter för en gångs skull? Jag är säker på att den lilla flickan, om det nu händer, kommer att vara en jättebra representant för Sverige någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0