26.02.2012

Åh, vilken fantastisk helg jag har haft! Att hela veckan varit småtrist och grå spelar lixom ingen roll, för helgen var grym.

Fredag: Skulle ha ätit lunch med en tjej som heter Katarina, men det blev inte av och jag spenderade istället min dag med att städa, tvätta och umgås med James. Vi promenerade runt i några timmar innan vi skiljdes åt och jag började göra mig i ordning för en kväll med Angelica som sällskap! Vi träffades vid 19 och spenderade över 2 timmar med att äta en massa, underbar, Kinesisk mat på ett ställe som hade "All you can eat" för £15. Efter att vi hade ätit mer än vad vi klarade av (men efterrätt finns det alltid plats för) så rullade vi över till The Post Office för någon drink. Det blev två drinkar och tre shots för min del: vit choklad shot och en stor kombinerad shot med butterscotch och choklad, skulle smaka som Toblerone men smakade mest smör. Då det var lönehelg så var stället fullständigt proppfullt och vi bestämde oss för att lämna det efter bara en timme eftersom att vi ville sitta ned. Så vi gick över till Wetherspoons och hittade ett bord, satte oss och drog i oss sju shots var och varsin bomb (min blev en skittlebomb). Efter 1.5 timme så var vi alldeles lagom fulla och otroligt lyckliga och då kom Daniel och skjutsade hem oss eftersom att jag skulle sova hos honom.
Lördag: Förmiddagen spenderades med Daniel och James medan dem försökte få ihop Daniels nya cykel, och jag kollade mest på skittv och halvsov eftersom att jag hade vaknat kl 7 på morgonen. Vi åkte sedan till hamnen för att promenera i solskenet och besöka M-Shed som är ett museum om Bristol, men dem hade även en utställning av Norman Parkinsons modefotografier som jag besökte (kostade £5, så Daniel väntade utanför då han inte var lika intresserad). Utställningen var briljant, jag gillar verkligen modet från 40, 50, och 60-talet och fotografierna var så olika dagens modefotografier. Mer genuina, äkta och mer intressanta enligt mig. Därefter skyndade vi oss till biografen för att se "The Best Exotic Marigold Hotel" som var en så underbar, härlig och rolig film! Verkligen en sevärd och genuin film med en bra poäng bakom storyn. 4/5 får den av mig, jag skulle definitivt betala för att se den igen. Många välkända och riktigt bra Brittiska skådespelare/skådespelerskor i den också.
Söndag: I brist på idéer om vad vi kunde göra, så åt vi ytterligare en jättelunch på Harvester's och åkte sedan till Beacon Tower i Hanham som har en fantastisk utsikt och eftersom att solen strålade och himlen var blå, så satte vi oss där ett tag och bara njöt av livet. När solen gick i moln så blev det genast kyligare, så vi åkte tillbaka och umgicks med Daniels föräldrar innan han behövde skjutsa hem mig igen. Allt som allt, en underbar helg med fantastiskt väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0