11.03.2012

Och så var det Söndag, igen. Oväntat. Jag har haft en mycket skön helg måste jag säga! Med en massa solsken och varmt i luften har det varit. I Fredags så pressade jag mig till bristningsgränsen på gymmet i två timmar, varefter jag var spyfärdig och uttorkad i säkert tre timmar efteråt men hör och häpna(!), det var grymt skönt och nästan roligt på något sjukt vis. Aldrig har jag pushat mig själv så hårt som jag gjorde i Fredags, jag spenderade sista timmen med att inte försöka spy mitt på gymgolvet (och lyckades). Därefter hämtade Daniel mig och efter mitt illamående hade dämpat sig så begav vi oss för att köpa middag, men då jag inte hade någon aptit och Daniel redan hade ätit, så blev det inget matlagningsförsök utan jag köpte pizza och cider istället. Där rök min nyttiga Fredagskväll.. Menmen!
Följande morgon vaknade jag med ont i varenda kroppsdel kändes det som, men jag hade ett frisörsbesök att se fram emot så jag klagade inte mer än nödvändigt. Vid 12 blev jag omhändertagen av tre olika frisörer, som tonade mitt hår tre gånger för att uppnå rätt resultat, och om jag är nöjd(!), medan jag läste min bok (Rachel's Holiday av Marian Keyes) och blev erbjuden något att dricka och rostade jordnötter. Efter tre timmar så var jag äntligen klar och om än det inte blev som förväntat, så är jag supernöjd! Förhoppningsvis så bleks det inte så fort denna gång. Daniel och jag hade en lugn eftermiddag ihop innan vi åkte och handlade ingredienser till en god men enkel middag: mintkryddade lammfiléer med ris. På kvällen var det dags för Pub Quiz och jag kunde bidra med att jag kände igen låten "Toto - Africa".
Idag så spenderades dagen i Chipping Sodbury då vi hade bokat en Sunday Roast Lunch med vår Groupon kupong (2-rätters för två personer för £9.50). En underbar liten Brittisk mys-stad som vi vandrade omkring i ett tag innan det var dags för oss att äta lunch. Lunchen var.. okej, skulle nog ge den 2.5/5 eftersom att jag var nöjd med vissa saker men det fanns många saker som jag inte var speciellt nöjd med. Blandannat äpplepajen som jag hade sett fram emot så mycket! Efter lunchen så tog vi en vacker omväg i solskenet och umgicks därefter en stund med Daniels föräldrar innan han släppte av mig här igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0