15.03.2012

Mamman är och jobbar i Birmingham idag, så hon försvann tidigt imorse och jag lämnades med att sköta morgonrutinerna på egen hand. Mormorn fanns också här dock, vilket var skönt eftersom att hon då kunde skjutsa pojken till skolan. Men inte utan ett litet gråtande utbrott över blöta mjukisbyxor (han hade spillt en kopp med vatten) precis innan han skulle gå. Ganska frustrerande klockan 8 en Torsdagmorgon men till slut fick jag iväg dem och så kunde jag återgå till mitt. Jag måste erkänna att idag är en ganska seg dag, med ett väder som är grått, kallt, dimmigt och kallt. Vi hade närmare 20 grader i helgen, vart tog det fina vädret vägen egentligen? Jag har anmält mig till Psykologi II på halvfart (fanns endast på Högskolan Kristianstad och Linnéuniversitet), återvunnit hushållsplastförpackningar, gett kläder till The Salvation Army och gått till doktorn - bara för att få veta att man inte kan boka sitt besök i förtid längre. Sedan har jag också tagit en tupplur, för jag kände mig ganska seg rent allmänt och ikväll måste jag vara på bätte humör för jag ska sitta barnvakt. Måste nämligen få honom i badet, sedan få honom i säng och så ska han vara sovande innan kl 20, det är inte den lättaste uppgiften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0