18.03.2012

Ganska så förvånande, så har jag faktiskt mått bra hela dagen idag! Igår var en sjukt rolig dag (från början till slut), trots att vädret inte kunde ha varit sämre. Det började med att min buss in till stan var försenad, så jag smsade Lena och meddelade att jag skulle bli sen. När jag väl nådde Bristol Temple Meads, så var Lena inte där men stationen var fullproppad med folk som skulle åka till Cardiff för att se Wales - Frankrike i Rugby. När Lena till slut dök upp, så köpte vi varsin Anytime Day Return med CrossCountry. Ett sådant tåg till Weston-Super-Mare vägrade dock att dyka upp, så vi bad om hjälp av en man i First Great Western outfit, och han meddelade att vi kunde ta det FGW-tåget som stod på stationen (och som skulle åka till Weston-Super-Mare) eftersom att han var kontrollant. Till slut kom vi fram och vi vandrade till stadskärnan för att äta lunch innan vi begav oss på sightseeing! Medan vi satt och åt lunch, jag åt en ost och skink-omelett, och Lena en bakpotatis med tonfisk och majonnäs, så började det regna. Och det öste verkligen ned! Vi avslutade vår lunch med varsin äpplepaj och begav oss sedan till piren för att möta upp Hannah och Fiona. Efter att vi hade vandrat runt lite på piren, in i ett köpcentrum där Lena köpte en ryggsäck och sedan vidare till Weston-Super-Mare museet som precis skulle stänga, så gav jag upp och började bege mig hemåt istället. När jag väl kom till stationen, så förklarade en dam för mig att det inte gick några mer CrossCountry tåg till Bristol idag och genomblöt och trött som jag var, så orkade jag inte diskutera utan köpte istället en FGW biljett till Bristol. Väl framme i Bristol så tog bussen en evighet på sig att dyka upp, men till slut så kom jag tillbaka till Fishponds. Jag varvade ned i någon timme innan Daniel kom över och höll mig sällskap medan jag gjorde mig i ordning innan vi åkte till stan för att möta upp dem andra. Det blev Alice, Kimberly, Hannah, Lena, Daniel, James, Fiona och jag som spenderade kvällen ihop på Commercial Rooms och sedan Eton. Medan vi stod och köade för The Big Chill, så bestämde jag mig för att åka hem eftersom att jag var för full för att dansa och inte ville dricka mer av precis samma anledning. Jag hade dock en otroligt rolig kväll! James, Daniel och jag åkte därifrån vid halv ett och på vägen så hämtade vi en pizza som jag och Daniel mumsade på innan vi gick och la oss. Idag har varit en väldigt lugn och sansad Söndag, vi tittade på ett program om David Walliams som simmade hela 140 Brittiska mil för välgörenhet, när han simmade genom floden Thames. Otroligt imponerande man som är både en begåvad komiker och en fin medmänniska. Utöver det så har vi letat efter skor till mig, köpt lite saker till Valencia och mest allmänt degat då vädret varit lite si och så. Men det gör ingenting, för om en vecka är vi i Spanien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0