20.05.2012

Oj, vilken helg jag har haft! I Fredags åkte jag till Salisbury där jag möttes av Erica (som jag konfirmerades ihop med för många år sedan) och vi tog en promenad runt i staden och besökte Salisbury's katedral som var helt otrolig. Jag fick också se, eller snarare skymta, Magna Carta som tydligen är en stor grej här i Storbritannien och jag kan inte påstå att jag vet varför men jag har åtminstone sett den. Därefter tog vi tåget till Tisbury där hon bor och jag fick träffa barnet hon tar hand om, och vi lagade en god wok. När hennes värdmamma kom tillbaka så gick vi upp till lilla Coop och köpte choklad, godis, chips och läsk och gick därefter tillbaka hem till henne och såg filmen 17 again. När filmen var slut, så bestämde vi oss för en lång promenad i mörkret. Det blev en tidig kväll, och likväl en tidig morgon eftersom att det skedde ett byggarbete av något slag i närheten och dem startade klockan 06.00 på Lördagsmorgonen. Vid 10-tiden tog vi tåget in till Salisbury igen, promenerade lite och åt lunch på Wetherspoons. Vi tog varsin Brunch Burger som var riktigt god! Vi besökte diverse affärer, vandrade runt lite planlöst och fikade sedan på Caffe Nero innan hon följde mig till tåget.
Daniel gav mig en skjuts hem, där jag gjorde mig i ordning för Ryans 21-års fest, och efter 1.5 timme så blev jag upphämtad igen. Festen var jätterolig med trevligt sällskap, musik, alkohol och mat i samma lokal som vi går på Pub Quiz varje månad. Därefter åkte jag, Daniel och två av hans vänner in till stan för att gå på klubben Syndicate här i Bristol och det var jätteroligt att få komma ut och dansa! En hel del bråkstakar (både killar och tjejer) fanns där dock, men med tanke på att stället rymde cirka 3000 så är det inte så otippat. På Syndicate träffade vi även på Daniels bror Jack, som sedan åkte tillbaka med oss vid halv 3.
Idag har vi inte gjort något speciellt alls, med tanke på att vi inte klev upp förrän 12 (jag vaknade mycket tidigare än så och underhöll mig med att läsa "The other side of the story" av Marian Keyes). Jag är inte bakis då jag varvade med apelsin juice och vatten och var mest nykter av alla i princip då jag inte började dricka förrän ganska sent på kvällen. Men jag är däremot otroligt trött och ska nog gå och lägga mig med min bok ganska snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0