28.05.2012

Tentan blev godkänd, kursen är avklarad och jag är 30 högskolepoäng rikare! Ett toppen sätt att starta morgonen på om ni frågar mig. Sedan skadar det ju inte att Loreen vann ESC i Lördags, det bästa var nog ändå när UK gav oss 12 poäng - de kan inte ge oss någon skit nu inte, folket har talat! Nog om det dock, har haft en härlig långhelg som jag gärna delar med mig av. I Torsdags hämtade Daniel upp mig, och vi åkte förbi Morrisons och handlade ingredienser till köttbullar som vi tänkte äta till middag. Efter en sen middag ute i deras trädgård så umgicks vi med hans föräldrar en stund innan vi gick och la oss. I Fredags vaknade jag i tid med att Daniels larm gick, och vaknade igen när han kysste mig hejdå innan han gick men det gjorde mig ingenting. Jag låg kvar i sängen till kl 10 och läste ut "Picture Perfect", för att sedan duscha, klä på mig och äta frukost med sällskap av Daniels mamma. Vi såg på lite tv ihop innan jag gick ut för att handla mat inför vår middag; lamm (på ben) i rödvin och rosmarinsås med stekt potatis och hari qotvertes. Det var jättegott! Vi hade sedan en lugn hemmakväll framför tvn med hans föräldrar. I Lördags åkte vi till Axbridge och hade lunch med Katarina, innan vi åkte vidare till Glastonbury och gick upp för Glastonbury Tor vilket är en jättehög kulle med ett torn på toppen. Otroligt blåsigt, varmt och läskigt upplevde jag det som då vägen upp gick runt kullen och det var brant och smalt. När vi väl var tillbaka i Bristol så var vi båda otroligt trötta, och spenderade kvällen med att titta på England vinna över Norge och därefter ESC. Dock så streamade jag online medan jag chattade med Maja ett tag eftersom att jag inte brydde mig om fotbollen, och det var jättemysigt. Söndagen blev en shoppingdag då Daniel behövde köpa en hel del kläder, och jag behövde köpa ballerinaskor, pencilkjol och kostymbyxor för min arbetsintervju (de har ju en helt annan skolstandard här än hemma). Dock köpte jag kjolen och byxorna på Primark, så det kostade inte mer än £12. Sedan åt vi glass i solskenet innan vi gick till Wetherspoons och åt en sen lunch/tidig middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0